O projekte
Zámerom je zrealizovať projektové vyučovanie prírodovedných predmetov pod názvom „Obráťme sa k slnku a tiene sa stratia“ pre žiakov 1. a 2. ročníka štvorročného gymnázia a 5. - 6. ročníka osemročného gymnázia. Žiaci sa oboznámia s aplikáciou fotovoltiky ako alternatívneho zdroja energie, s využitím dát v rámci predmetov matematika, fyzika a environmentálna výchova.
V projekte využívame interaktívnu komunikáciu, hľadanie riešení problémov, tvorbu projektov a príbehov z oblasti fyziky, matematiky a environmentálnej výchovy. Žiacke projekty, príbehy, demonštračné aktivity budú spracované vo forme krátkych videonahrávok, posterov a zverejnené budú na webovej stránke školy pre učiteľov z iných škôl. Zistia, či slnko pomáha šetriť naše peniaze i prírodu, ako počasie vplýva na výrobu, naučia sa spracovávať a vyhodnocovať dáta prostredníctvom grafov, vytvoria podnikateľský plán založený na údajoch z fotovoltiky a vývoja ceny elektriny, zistia či fotovoltický článok a živý organizmus majú niečo spoločné, porozumejú fyziologickým javom živých organizmov a vplyv slnka na ich životné prejavy a pod. Realizované aktivity naplnia očakávania aj slabšie prospievajúcich žiakov a umožnia im zažiť pocit úspechu a radosti z tvorivej činnosti, t.j. obrátia sa k slnku poznania a tiene z obáv sa stratia.kých aktivít v rámci edukačného procesu a ďalších environmentálnych mimo vyučovacích aktivít,
Práca na projektoch zameraných na objavovanie prírodovedných javov, aplikáciu dát z výroby alternatívneho zdroja energie – fotovoltiky, monitorovanie životného prostredia, spoznávanie životných procesov u živých organizmov žiakom umožní hlbšie preniknúť do danej problematiky, rozvíja divergentné a kritické myslenie, pričom sa žiaci učia získavať empirický materiál, spracovávať informácie, vyhodnocovať a prezentovať vlastnú tvorivú prácu.
K tomu je potrebné vytvoriť inšpirujúce prostredie (náučnú zónu), v ktorom môžu žiaci prirodzene zbierať empirický materiál, spoznávať prírodu, samostatne bádať a zdieľať svoje projekty s ostatnými žiakmi.Žiacke projekty budú pozostávať z nasledujúcich častí:východisková situácia,zadefinovanie cieľov,metodológia,výsledky a zistenia,záver – návrhy riešení, vyjadrenie vlastného konštruktívneho názoru (podloženého dôkazmi).
K tomu je potrebné vytvoriť inšpirujúce prostredie (náučnú zónu), v ktorom môžu žiaci prirodzene zbierať empirický materiál, spoznávať prírodu, samostatne bádať a zdieľať svoje projekty s ostatnými žiakmi.